Vakantie drukte Posted juli 26, 2009 by Jennifer

Off

Het is al een tijdje radio stilte op onze site. Niet dat we niets te melden hebben, in tegendeel. Noem het vakantie drukte.

Vanuit Hua Hin zijn we doorgereden naar Bangkok. Het was even zoeken met de vele fly-overs maar we kwamen redelijk snel aan op Khao San Road, berucht bij de vele backpackers. We hebben het vermoeden dat de overheid deze plek bewust heeft gekozen, zodat de onfrisse backpackers niet zo snel infiltreren in het dagelijkse leven in Bangkok.

Bij het hotel waar we de auto betaald konden parkeren, konden we toch niet terecht vanwege de hoogte en dus hebben we de LaRo geparkeerd bij de tempel. De volgende dag kwamen onze vrienden aan. Erg leuk om ze na zo’n lange tijd weer in onze armen te sluiten en bij te kletsen. De dagen daarop hebben we de MBK (groot shoppingmall) onveilig gemaakt en hebben we een fietstocht gemaakt door de stad (met Co van Kessel). Leuk om door de kleine straatjes van Bangkok te fietsen en zo het dagelijkse leven te ervaren. Op zulke momenten wilden we dat we een vouwfietsje mee hadden op het dak van de Landrover.

Norbert, Maritza en Sanna besloten een auto te huren zodat we samen richting Chiang Mai konden reizen. De eerste tussenstop was de River Kwai. Hier hebben we een heerlijke dag en nacht doorgebracht op de River Kwai Jungle Rafts zo’n 60 km van de welbekende ‘’Bridge over the River Kwai’’ (welke we de volgende dag op de terugweg hebben bezocht). Het is heerlijk om in alle rust te hangen in je hangmatje en te turen naar rivier. Ook het zwemmen (lees: je laten meesleuren en opletten dat je het laatste vlot niet aan je voorbij laat gaan) is erg verfrissend en vermakelijk.

Na Kanchanaburi hebben we een nacht doorgebracht in Kamphaeng Phet. De volgende ochtend waren we niet erg onder de indruk van de restanten van de tempels en de regen maakte het er niet aantrekkelijker op. De constatering dat de olie koeler van de Laro lekte deed ons besluiten om niet door de bergen richting Chiang Mai te rijden, maar via de snelweg. Diezelfde avond kwamen we aan in Chiang Mai. Ome Nop trakteerde op een luxe hotelkamer zodat we gezellig bij elkaar konden verblijven en na een rustdagje zijn we met ‘’Something different tours’’ op 5 dirtbikes het Noorden gaan verkennen. Na het bezoek van een local market zijn we gaan bamboo raften. Ondanks de naam is dat een redelijk suffe activiteit, tenzij je met 5 man bent, op 2 vlotten, er een race van maakt en iedereen die je onderweg tegenkomt probeert nat te maken! Later bleek dat deze actie een leuke vriendschap tot gevolg had.

Nat en voldaan zijn we gaan lunchen voordat we weer op onze brommers stapten richting onze slaapplaats. Het was een heftige tocht met veel uitdagingen zoals boomstambruggetjes, steile modderige hellingen, smalle paadjes met een afgrond aan één kant. En de uitdaging werd alleen maar groter toen het ook nog begon te regenen. Maar als het dan allemaal lukte was het zo’n enorme kick. Het leuke van deze tour was dan ook enerzijds het off-roaden en anderzijds een niet-commerciële karakter van het geheel. Zo verbleven we die avond in een dorpje met 7 inwoners en sliepen in één van de 3 bamboohuisjes. De volgende dag hebben we nog een verfrissende duik kunnen nemen bij een waterval en hebben we een tempel bezocht. Moe en voldaan lagen we die avond bij Sanna op de kamer.

Met de nachttrein zijn we van Chiang Mai naar Bangkok gereden om vanuit daar de trein te pakken naar Chumpon. Eindbestemming was Koh Tao, maar eerst moesten we een stukje varen. Jenn en ik besloten om diezelfde avond de nachtferry te nemen en te slapen op de boot. Onze vrienden zouden de volgende ochtend met de high-speed catamaran de oversteek wagen. Wij kwamen redelijk uitgerust aan (na wat ellebogenwerk hebben we een bed en matras weten te bemachtigen op de ferry), maar dat konden we niet zeggen van onze vrienden. De wind was aardig aangetrokken en dus kwamen Norbert en Sanna groen-geel aan. Alleen Maritza voelde zich, dankzij een overdosis Primatour redelijk.

Op Koh Tao vonden we een supermooie baai met leuke hutjes op het strand (P.D. Bungalows, Chalok). Na mooie dagen van snorkelen (hebben Black Tip Reef haaien gezien!), duiken (onze vrienden), lekker eten, relaxen, zon, zee en strand was het na 10 dagen op Koh Tao tijd om weer terug te keren naar Bangkok.

Voor ons voelde dit als een vakantie binnen onze reis. Iets meer vastigheid en niet altijd iedere Baht omdraaien. Wij kijken terug op een leuke vakantie, waarbij we ondanks onze verschillende karakters en verwachtingen veel lol hebben gehad.

Op dit moment staat onze Landrover bij de garage. Zodra het lek van de oliekoeler is verholpen gaan we richting Laos. Maar we vermaken ons prima hier in Chiang Mai en is het ook erg leuk om onze vrienden weer te zien die hier sinds een paar jaar wonen.